Les premiers jours à Auxerre

28 januari 2014 - Auxerre, Frankrijk

Dag lieve vrienden, familie en andere sympathisanten van onze blog!

Het is vandaag al de 4e dag van ons Erasmus-avontuur in het mooie Auxerre! We hebben vandaag een hele dag les gehad, dat was wel zwaar. Het Frans gaat hier heel snel en aangezien ze hier geen cursussen of ppt. kennen, moeten we dubbel zo hard ons best doen om alles te begrijpen.

We zitten in een bescheiden klasje met nog 15 andere Franse studenten. Zij zitten al in hun 4e jaar omdat l'enseignement du prof hier op universitair niveau is. Ze zijn na 5 jaar dan wel  leerkracht lager- en kleuteronderwijs!

Vandaag ging plotseling het brandalarm af tijdens mathématique (kwam goed uit :D) en heel de school kwam dus samen voor het schoolgebouw dat veel weg heeft van Zweinstein! Alle studenten van de universiteit stonden buiten. We konden het bijna niet geloven, maar we stonden daar met 40 man... Dit komt omdat de plaatsen voor deze opleiding beperkt zijn, maar dat heeft natuurlijk ook wel z'n voordelen. De profs zijn heel familiair en je kent direct iedereen!

We hebben nog niet echt de kans gekregen om Auxerre te gaan bezoeken, maar dat staat dit weekend op het programma, inclusief de winkelstraat (Reu du temple) aangezien het hier nog tot 11 februari solden zijn!

Wij kunnen jullie al wel vertellen dat Auxerre een prachtig klein stadje is waar je veel cultuur en geschiedenis kan opsnuiven!

In de volgende vlog tonen we jullie ons kot, de weg naar school en nog vele andere dingen, dus zeker kijken!

A bientôt!

xoxo les trois belges