Notre visite à Dijon

10 februari 2014 - Auxerre, Frankrijk

Salut les amis!

We zitten hier ondertussen al 2 weken en voelen ons al "echte" françaises! We eten, slapen en leven volgens het Franse ritme.

Het weekend van 7-8-9 februari zijn we met z'n drieën een bezoekje gaan brengen aan Dijon, la ville de la moutarde. Onze verantwoordelijke Pierre heeft ons in het 'schoolbusje' naar het station gebracht, waar we als echte avonturiers aan onze uitstap konden beginnen. De treinrit duurde zo'n twee uur, maar gelukkig hadden we het spelletje Yahtzee mee en hebben we ons toch goed geamuseerd onderweg!

Eenmaal aangekomen, zagen we dat Dijon ons veel te bieden zou hebben. Onze ogen vielen meteen op de vele jongeren die er rondliepen, de grote hoeveelheid aan openbaar vervoer, de gezellige restaurantjes en leuke winkeltjes. Dit beloofde een ongelooflijk weekend te worden.

Ondertussen was het al na zeven uur en dus tijd om naar ons hotelletje te vertrekken. Daar pakten we eerst onze tassen uit en maakten we ons klaar om iets lekker te gaan eten. Met een kaartje in de hand trokken we Dijon in op zoek naar een leuk restaurantje. We vonden meteen een echte aanrader in Dijon: L'Imprimerie. De fun kan je zien in Vlauxerre 3. Daarna zijn we een avondje gaan stappen waarbij we heel wat leuke mensen hebben ontmoet!

De volgende dag hebben we het musée de Beaux Arts bezocht en heel wat historie opgesnoven. Al snel was weer avond en kregen we opnieuw honger. Omdat het zo lekker en gezellig was, moesten we nog wel eens terug gaan naar L'Imprimerie. Daarna zijn we nog iets gaan drinken in een fijn Erasmuscafeetje, waar Katrien onze toekomst voorspeld heeft. ;)

Conclusie: Topweekend in Dijon!

A Bientôt!

xoxo les 3 belges

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Olivier et ingrid:
    10 februari 2014
    Super, super les filles ..
    Profitez bien de cette belle periode en France.
    Bisous de paps & mams.